4

Reunion 2009 :)

Hello babeh semua. hari ni aku suda buang tebiat bangun awal awal pagi pada ketika 7 30 minit pagi. perghh, memang seksa rasanya pabila hidung penuh dek hingus yang tutup lubang pernafasan aku yang selalu sedut oxygen tu!
haish, so, dengan kuasa ALLAH, aku tetiba je bangun awal hari ni and bangun2 je fikir
"mama kata kalau bangun awal tolong lah kemas rumah. sapu sampah ke masak air ke basuh baju ke?!"
tibaa-tiba hati aku pon jawab balik dengan pantas kilat sabung menyabung(tipu sekalilagi)
"air dah masak.sapu sampah? mcam bersih je rumah ni.Basuh baju? kang rosak washing machine tu aku kerjakan!"
so, disebabkan aku puas hati dengan jawapan aku, aku berangkat ke dapur lalu angkut kuali ke dapur kemudian goreng sosej 2 ketul dan sebiji telur lalu aku buat scramble egg.
Yeah, aku punya breakfast mcam mat saleh! kan? *ingat encik jejaka anggun je boleh makan mcam mat saleh? kesian dia. tiada kena mengena!*
Walaupun detik itu baru pukul 7.30 - 8.00 pagi. aku tak sure. haha :)
So, sedang aku enak membuai asmara goreng sosej, tiba-tiba dada aku berdebar!
Macam nak meletup rasanya
tapi aku kuat kan semangat!
sebab apa?
sebab mama sergah aku ntah dari mana!
HAHAHA!
How could you mama? Adik terperanjat tahu? Auwww :)
So, mama suruh gorengkan sekali untuk ayah kerana ayah na breakfast juga lah :)

Then, after segala hal masak-masak chef wan tu, aku follow mama ke klinik kat Taman Keramat.
Jumpa Doktor Asmah :)
kemudian, balik rumah dan kemas rumah.
OPERASI bak kata mama :)

Kemudian, aku lepak2 sebentar dan bersiap sedia untuk ke satu majlis!
Majlis Pertemuan Semula SKTP batch 2006 Darjah 6!
Woahh!
Gila gempaq lah bebeh!
BBQ tu!
Perghh!
Kau dengar hebat,kan, sayang kekasih?!
Tapi sape yang bakar segala makanan yang perut korang hadam tu?
Aku jugakk! :DD
Errr, actually, ada lagi laaa.
nak jaga hati. aku sebut jugaa!
Maisarah, Khairul, Ira, Mimi, Diana, Zakwan ,Afiq and Siti.
*err, babes, aku rasa ada lagi. tapi aku tak sure. cuz aku tengok korang dok kerumun je benda pembakar tu!*
haha :)
So, penat gila kott.
Tangan aku tiba-tiba ada MUSCLE jantan kan weh?
bak kata zakwan bebeh tu.
HAHA :)
Tiba-tiba time sedang enak makan-makan sakan, datang seorang lelaki yang berketurunan Bangla!
Dia datangm minta makanan sikit :)
Maklumlahh kitaorang dh mcam buat open house dah! haha :)
Afiq Ridhuan baikk punya jadi kamus Dwibahasa kitaorang! hahah ! :)
Lepas sesi masak2 chef Ismail tu, makan-makan, kitaorang apa lagi, penuhkan memory camera lah kan?
Tangkap gmbar sakan macam Fiona and Shrek dilamun cinta.
AHAHA :)

So, biarlah gambar di bawah menjadi pencerita tok kaduk aku.
Okay?




Kembar terBAIK! haha! Ada kisah disebaliknyaa :)



Konon2 dia hebat la kan? piiraaaahh! :D


Mereka bergedik seperti "ohh, why you so obsess with me? BOY, i want to know!"


makan banyak2 !;)



yeah. 4 lelaki 3 perempuan. pepandai la korang bahagi2 kan! haha :D


Girls ! :) *aku ta na menyemak dlm ni!*


Boys ! :)

So, dia dah habis bercerita dah!
Korang tak bosan lagi ke?
Haha :0
so, tamat lah cerita aku pada hari ini.
harpa korang enjoy lah ye baca post aku kali ni.
Harap2 tiada yang terluka or terhiris !
Ecececehh :)

Dengan ini, saya mengumumkan, saya undur diri dulu.
Agak2 otak aku banyak idea na celoteh di sini, aku karang la lagi 'cerpen' seperti ini lagi ye? haha :))
Tata!
Assalamualaikum ! :)



p/s ; lain kali kita buat dekat Theme Park eh? Suh mak ayah jadi sponsor! haha :)

4 comments:

Syiqa Rahmat said...

sengal!

awal rupanya ko bngun!

padan muka kne sergah!

muahahaha

sampai hati x masakkan utk aku?

=(

jejaka anggun said...

jejaka anggun jauh dr perantauan pun tetap masak nasi goreng ngan bihun goreng kat umah tau!!!

(kengkadang laaaaa)

Syareena Rahmat said...

Jejaka Anggun ; uikss?! hahah :D Tidak ku sangka anda baca ini post. hahah :D

Syiqa ; oh yeah oh yeah! kalau aku masakkan, aku rasa time kau bangun nanti, tikus dah rembt dlu. haha :)

Syiqa Rahmat said...

eeleh. tikus rembat konon. ko yg nak sedekah kat tikus tu ngaku je la

smpai hati ko kenyangkan tikus yg ske kencing merata tu daripada kenyangkan aku?

hampeh!

Back to Top