0

Kitab Cinta Yusuf & Zulaikha


Assalamualaikum kepada pembaca sekalian.
Post kali ini hanyalah tentang perasaan kagum aku yang meluap-luap yang tak tahan jiwa dan raga aku simpan lagi kepada novel yang terbaru aku baca iaitu ; Kitab Cinta Yusuf & Zulaikha.
Ahhh.
Novel ini sangatlah membantu aku untuk menjadi seorang wanita yang baik.
Susah aku nak cerita lebih lanjutdetails tentang novel ini.
Cuma aku na korang tahu,
novel ini telah banyak merubah aku.
Banyak sangat2!
And you know what?
Aku berani jamingilagila la yang korang PASTI akan fol in lef dengan watak lelaki dalam novel ni..
Kenapa aku berani jamin?
Sebab, watak yang ditonjolkan dalam novel ini sangatlah lelaki-idaman.
watak dia bukanlah seorang yang romantis.
bukanlah seorang yang sangat kasanova terhadap wanita yang dia cintakan.

wataknya bukanlah seperti Brad Pitt goda Angelina Jolie.
wataknya bukanlah seperti David Beckham ngorat Victoria.
wataknya bukanlah seperti Zac Efron flirt Vanessa Hudgens.
wataknya bukanlah seperti Joseph Jonas sayangkan Aku.
(hah. aku tipu bab yang terakhir tuh..)

ahhhh.
aku pasti selepas korang dah luangkan masa membaca dan menghayati novel ni, pasti korang akan berdoa pada ALLAH supaya korang akan dikurniakan hasben macam watak di dalam novel ini.
huuuuu..
and ketika hati dan jantung aku sedang menghayati novel ini, dah banyak juga air mata yang bertakung bergelen-gelen tu tak sabar2 nak keluar.
haishhhh
you guys baca lah sendiri.
SURPRISE sebenarnya bila aku dah cerita,kan?
hahaha :D
Ahhhh.
Aku sangat kagum dengan penulis dia, Taufiqurrahman al-Azizy.
tahniah Uncle!
You did it!
Hahaha :D


p/s ; tak sabar nak tunggu cerita ni di FILEM kan. Mesti kebaboom-boom macam Ayat-Ayat Cinta jugakk kan? :)

0 comments:

Back to Top