0

Hospital oh Hospital!

Hari ini aku teman mama tersayang tu dengan makngah ke hospital. nama hospital biarlah dirahsiakan. cukuplah hangpa semua tahu hospital tu punya lah lembab servisnya! aku rasa kalau kalau makcikmakcik aku nak mengandung lagi, aku cadangkan dia beranak dalam kereta jelah daripada berharap ada doctor handsome layan dia macam puteri raja. =_='
Pergi hospital bertujuan hantar nenek nak pergi check di wad kecemasan apa-apa yang patut since malam semalam saluran pernafasan dia tidak berfungsi dengan baik ;( *kesian dia. isk isk.*




kemudian, tibatiba rezeki aku kot, ada pulak doctor handsome attended nenek aku. Woahh! Tambah lagi, tambah lagi, Hospital Assistant yang kacak kacak pun turut membantu! aduhh. memang berdebar jantung aku. betul lah, kacakkacak belaka ! (*3*)

Tapi macam yang aku cakap lah kan, memang lama gila lah nak tunggu dia punya service! Nak tunggu masuk wad tu, pergh! makan masa 4 jam! 4 jam ye rakan-rakan? *sigh!
Bila doctor kacak kata nenek ku sudah boleh ke wad, apalagi, gembira bukan kepalang lah kami bertiga tak perlu menunggu lama!
Tibatiba, yang hado, masih tak boleh ke wad jugak! ntah apa lah mereka tunggu kan sampai 4 jam? =_='

mahu bergaduh aku dengan Hospital Assistant tu. mahu tahu perbualan kami? mari mari baca! :)

HA : Cik. sila tunggu dekat sebelah eh?

Eena : Tapi doctor kata dah boleh ke wad.

HA : oh,untuk Lijah Hassan ye?

Eena : ha'ah.

HA : Okay, cik ke sebelah dulu then kitaorang panggil sebab dia masih dekat sini.

Eena : tapi doctor kata dah boleh ke wad.

HA ; YE! Tapi dia masih ada.......

Eena ; OKAY OKAY! HMM!! (guwe potong cakap dia beb!!!!!!)




haish, amna tak geram! bila dah tunggu bagai yang hado, tiba2 cakap tak boleh masuk wad lagi. tak geram ke maknyah oittt? =_='

Pukul 7 malam baru dapat katil untuk admitted. haish.waktu melawat pulak pukul 7.30 habis!
Tiba-tiba nak kena beli barang peribada nenek pulak dekat HospiMart. Kemudian, aku yang comel ngan mama pun turun lah dengan penuh yakin!
Tiba tiba lagi, polis bantuan yang setakat yangHADO tu, boleh pula kan dia mengkerek dengan aku!
Ni nak dengar cerita seronok? meh aku cerita kisah CINTA aku dengan polis bantuan yang setakat yang HADO tu kan! =_='


Mama ; Ni nak keluar kejap, nanti nak masuk balik, boleh kan?

mamat yang HADO ; Tak boleh lah! waktu melawat dah habis!

Mama ; Tapi doctor suruh beli barang tu!

mamat yang HADO ; errmmm! boleh lah tapi sorang je boleh masuk balik!

Mama ; EH! mana boleh! keluar berdua masuk berdua lah!!

mamat yang HADO : tak boleh! kena sorang jee!!

Eena ; Dah lah Mama! adik tunggu sini je! (jeling maut maut gila dekat mamat yang HADO tu)

Mama : yelaahh!!



aku pun bertenggek je dekat dengan abang2 polis yang HADO tu sambil buat muka macam singa shemale! gila hebat pandangan mata aku sampai mamat tu pun naik bengang dengan aku! HAHAHA! Nasib kau gila abe! apa aku kisah kau nak fikir apa? masalah kau jugakkk! haish!
apa? kau tengah kerja?
abang, KESAHHHH pulak saya kan? yang HADO betull! auwww. I tak suka lah makkkk! =_='

kemudian lepas bosan bertemuramah dengan doctor perempuan, kitaorang pun balik lahh! Haishh. Sungguh bosan dan sakit hati betul aku dengan jejaka-jejaka yang muka setakat YANG HADO tu kan? lepas tu nak mengkerek dengan aku! Ingat kau je boleh mengkerek? aku pun boleh lah braderrrrr! =_='



p/s ; Doctor kacak di wad emergency tu putih benar sampai tak tahu nak bezakan color kulit dia dengan sarung tangan dia. Putih sangat? =_='

0 comments:

Back to Top